 |
www.afgancy.fora.pl Forum o radzieckiej interwencji w Afganistanie 1979-1989
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zulker
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:32, 21 Lis 2011 Temat postu: Modyfikacje pojazdów pancernych dla MP |
|
|
Czy radziecka morska piechota dysponowała pojazdami pancernymi specjalnie zmodyfokowanymi dla jej potrzeb? Jeżeli tak, to czym wozy te różniły się od ich wersji podstawowych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saperski
Administrator
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:42, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A widzisz- temat ciekawy, ale go nie przerabiałem
Wiem o montowaniu dodatkowych chrap na wloty powietrza do silników w technice pływającej, BTR-60 którejś wersji, BTR-70 i BTR-80.
PT-76 także podobne urządzenia posiadały.
Nie wiem czy BRDM-2 posiadał dodatkowe chrapy ale jak miały je BTR-y to BRDM-y zapewne tez.
Czołgi średnie - desantowano z trapów lub z płycizny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goblin
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:18, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
BMP-2D (polski BWP), Modyfikowany dla piechoty morskiej , pojazd opancerzony. grubszy pancerz, oraz wiekszy zapas paliwa, no i jeszcze kilka dodatków.
Zbysiu, nie bardzo wiem jak wstawiac obrazki z komputera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zulker
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:29, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki Koledzy!
BMP-3 zaczęła wchodzić na wyposażenie radzieckich sił zbrojnych w 1987. Wie ktoś może kiedy powstała wersja BMP-3F specjalnie stworzona dla piechoty morskiej? Morpiechy zdążyli dostać maszynę przed rozpadem Sojuzu?
Sam wóz wydaje mi się całkiem udaną konstrukcją. Dodatkowo uszczelniono kadłub i zwiększono zapas pływalności. BMP-3F może pływać z prędkością do 10 km/godz do 7 godzin przy stanie morza 3 stopni w skali Beauforta, a prowadzić ogień przy 2 stopniach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Miała być też uboższa wersja z wieżą od BMP-2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goblin
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:11, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to tlumaczyłeś, ale tam napisano że zapas paliwa na wodzie jest na 7 godzin. Co do pojawienia się w piechocie morskiej przed rozpadem ZSRR, to wątpię czy pojawily sie... nawet na stan 2004 roku, byly jako eksperementalne egzemplarze w wybranych jednostkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zulker
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:21, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tak mi się wydawało, że BMP-3F to już produkt rosyjski, a nie radziecki. Wolałem jednak spytać.
Natomiast co do pływania to napisałem:
- może pływać do 7 godzin
- może pływać z prędkością do 10 km/godz
- może pływać przy stanie morza do 3 stopni w skali Beauforta
- może prowadzić ogień przy stanie morza do 2 stopni w skali Beauforta
Tylko że ująłem to w jednym zdaniu. Gdzieś popełniłem błąd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saperski
Administrator
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:50, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Dla uzupełnienia:
„...Pierwszym pułkiem, uzbrojonym w całosic w BMP-3 była jednostka, należąca do Syberyjskiego Okręgu Wojskowego, która swe pojazdy otrzymała w latach 1988-1999.
Z czasem okazało się ze rozpad ZSRR i kryzys ekonomiczny w Rosji wyhamowały produkcję nowego uzbrojenia w takim stopniu, że w całości nie przezbrojono w nowe bwp żadnej innej większej jednostki rosyjskiej, a wzmiankowany pułk oddał swe BMP-3 na „długotrwałe składowanie” w 2000 roku przezbrajając się na ... MT-LB...”
T. Szulc „Bojowy wóz piechoty BMP-3” NTW 11/2001.
Zatem BMP-3F to produkcja post sowiecka
edytka:
Goblin napisał: |
Zbysiu, nie bardzo wiem jak wstawiac obrazki z komputera |
Antoni z samego komputera nie wstawisz na to forum- tak już to jest zrobione.
Dałem instrukcje:
http://www.afgancy.fora.pl/forum-sprawy-techniczne,23/jak-dodac-zdjecie-do-postu,55.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez saperski dnia Pon 20:17, 21 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zulker
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:26, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Goblin napisał: | BMP-2D (polski BWP), Modyfikowany dla piechoty morskiej , pojazd opancerzony. grubszy pancerz |
Oj, chyba zaszło jakieś nieporozumienie? BMP-2D to była modyfikacja z 1981 specjalnie przeprowadzona dla Afganu. Większy pancerz dopełniony stalowymi ekranami z dodatkową płytą pod stanowiskami dowódcy i kierowcy powodował takie awiększenie ciężaru wozu, że ten utracił zdolności pływania. A to chyba dyskwalifikuje wartość wozu dla piechoty morskiej...
Ale mogę się mylić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goblin
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:33, 21 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A masz w Afganistanie morzę? Wielkie jeziora? W tam tej krainie nie sa potrzebne cechy plywajace ąż tak jak potrzebuje PM na włąściwej dla siebie arenie. Tu własnie chodzzi o to ze modżachedzini stosowali duzo min przeciwpancernych.
No i sam forum jest generalnie poświęcony tematyce Piechoty Morskiej za czasów ZSRR a głównie Afganistanu, wiec piszemy na te tematy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zulker
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:53, 23 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
saperski napisał: |
PT-76 także podobne urządzenia posiadały. |
W 1959 powstała wersja tego czołgu pływającego specjalnie dla piechoty morskiej. Nosiła oznaczenie PT-76M. Znana też jako "obiekt 907". Pojazd jednak tracił stabilność podczas pływania i do produkcji nie trafił. Obecnie jedynym egzemplarzem jaki powstał można cieszyć oko w muzeum na Kubince.
Parę razy na forumach spotkałem się z tezą iż wyprodukowano kilka egzemplarzy PT-76M i trafiły one nawet dla przetestowania do jednostek piechoty morskiej. Nikt jednak nie powoływał się na żadne wiarygodne źródło, a więc to chyba nieprawda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saperski
Administrator
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:55, 23 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Od razu pisze że nie jestem ekspertem od techniki jeżdżącej/pływającej a takie moje spostrzeżenia;
- wyczytałem gdzieś ze to była tylko zwykła modernizacja PT-76, wzmocniono silnik i "dołożono pływaki" co zwiększyło masę wozu a pływalność poprawiła sie nieznacznie.
- w 1959-1960 morska piechota ZSRR była tak nieznaczna formacją ze wątpię by dla jednej dywizji MP która wtedy była w skaldzie sił ZSRR (zresztą z morskim desantem to ona nie miała nic wspólnego - bliżej jej było do lądowej dywizji piechoty zmotoryzowanej niż do MP) dostąpiła zaszczytu by konstruowano dla niej specjalnie wóz bojowy. Zresztą nie także później gdy rozrastała się do dywizji i kilku brygad nie produkowano dla MP nic specjalnego.
Sadze że PT-76M był niczym innym jak nieudaną modernizacja pierwszej wersji PT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zulker
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:19, 23 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Masz rację. Jakimś fenomenem to PT-76M nie był. Wybrzuszono jeszcze bardziej burty, zapas paliwa zwiększono do 500 litrów i zastosowano silnik B-6M o mocy 300 KM. Odbiło się to na pływalności maszyny, a więc z pojazdu zrezygnowano. Tak przynajmniej czytałem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|