Forum www.afgancy.fora.pl Strona Główna www.afgancy.fora.pl
Forum o radzieckiej interwencji w Afganistanie 1979-1989
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Modyfikacje pojazdów pancernych dla MP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.afgancy.fora.pl Strona Główna -> Umundurowanie, wyposażenie, taktyka i broń morskiej piechoty 1963-1991
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zulker




Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:32, 21 Lis 2011    Temat postu: Modyfikacje pojazdów pancernych dla MP

Czy radziecka morska piechota dysponowała pojazdami pancernymi specjalnie zmodyfokowanymi dla jej potrzeb? Jeżeli tak, to czym wozy te różniły się od ich wersji podstawowych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saperski
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:42, 21 Lis 2011    Temat postu:

A widzisz- temat ciekawy, ale go nie przerabiałem Wink

Wiem o montowaniu dodatkowych chrap na wloty powietrza do silników w technice pływającej, BTR-60 którejś wersji, BTR-70 i BTR-80.
PT-76 także podobne urządzenia posiadały.
Nie wiem czy BRDM-2 posiadał dodatkowe chrapy ale jak miały je BTR-y to BRDM-y zapewne tez.

Czołgi średnie - desantowano z trapów lub z płycizny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goblin




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:18, 21 Lis 2011    Temat postu:

BMP-2D (polski BWP), Modyfikowany dla piechoty morskiej , pojazd opancerzony. grubszy pancerz, oraz wiekszy zapas paliwa, no i jeszcze kilka dodatków.




Zbysiu, nie bardzo wiem jak wstawiac obrazki z komputera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zulker




Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:29, 21 Lis 2011    Temat postu:

Dzięki Koledzy!
BMP-3 zaczęła wchodzić na wyposażenie radzieckich sił zbrojnych w 1987. Wie ktoś może kiedy powstała wersja BMP-3F specjalnie stworzona dla piechoty morskiej? Morpiechy zdążyli dostać maszynę przed rozpadem Sojuzu?
Sam wóz wydaje mi się całkiem udaną konstrukcją. Dodatkowo uszczelniono kadłub i zwiększono zapas pływalności. BMP-3F może pływać z prędkością do 10 km/godz do 7 godzin przy stanie morza 3 stopni w skali Beauforta, a prowadzić ogień przy 2 stopniach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Miała być też uboższa wersja z wieżą od BMP-2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goblin




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:11, 21 Lis 2011    Temat postu:

Nie wiem jak to tlumaczyłeś, ale tam napisano że zapas paliwa na wodzie jest na 7 godzin. Co do pojawienia się w piechocie morskiej przed rozpadem ZSRR, to wątpię czy pojawily sie... nawet na stan 2004 roku, byly jako eksperementalne egzemplarze w wybranych jednostkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zulker




Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:21, 21 Lis 2011    Temat postu:

Tak mi się wydawało, że BMP-3F to już produkt rosyjski, a nie radziecki. Wolałem jednak spytać. Smile
Natomiast co do pływania to napisałem:
- może pływać do 7 godzin
- może pływać z prędkością do 10 km/godz
- może pływać przy stanie morza do 3 stopni w skali Beauforta
- może prowadzić ogień przy stanie morza do 2 stopni w skali Beauforta
Tylko że ująłem to w jednym zdaniu. Gdzieś popełniłem błąd?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saperski
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:50, 21 Lis 2011    Temat postu:

Dla uzupełnienia:
„...Pierwszym pułkiem, uzbrojonym w całosic w BMP-3 była jednostka, należąca do Syberyjskiego Okręgu Wojskowego, która swe pojazdy otrzymała w latach 1988-1999.
Z czasem okazało się ze rozpad ZSRR i kryzys ekonomiczny w Rosji wyhamowały produkcję nowego uzbrojenia w takim stopniu, że w całości nie przezbrojono w nowe bwp żadnej innej większej jednostki rosyjskiej, a wzmiankowany pułk oddał swe BMP-3 na „długotrwałe składowanie” w 2000 roku przezbrajając się na ... MT-LB...”


T. Szulc „Bojowy wóz piechoty BMP-3” NTW 11/2001.

Zatem BMP-3F to produkcja post sowiecka Smile

edytka:
Goblin napisał:

Zbysiu, nie bardzo wiem jak wstawiac obrazki z komputera


Antoni z samego komputera nie wstawisz na to forum- tak już to jest zrobione.
Dałem instrukcje:
http://www.afgancy.fora.pl/forum-sprawy-techniczne,23/jak-dodac-zdjecie-do-postu,55.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez saperski dnia Pon 20:17, 21 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zulker




Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:26, 21 Lis 2011    Temat postu:

Goblin napisał:
BMP-2D (polski BWP), Modyfikowany dla piechoty morskiej , pojazd opancerzony. grubszy pancerz

Oj, chyba zaszło jakieś nieporozumienie? BMP-2D to była modyfikacja z 1981 specjalnie przeprowadzona dla Afganu. Większy pancerz dopełniony stalowymi ekranami z dodatkową płytą pod stanowiskami dowódcy i kierowcy powodował takie awiększenie ciężaru wozu, że ten utracił zdolności pływania. A to chyba dyskwalifikuje wartość wozu dla piechoty morskiej...
Ale mogę się mylić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goblin




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:33, 21 Lis 2011    Temat postu:

A masz w Afganistanie morzę? Wielkie jeziora? W tam tej krainie nie sa potrzebne cechy plywajace ąż tak jak potrzebuje PM na włąściwej dla siebie arenie. Tu własnie chodzzi o to ze modżachedzini stosowali duzo min przeciwpancernych.
No i sam forum jest generalnie poświęcony tematyce Piechoty Morskiej za czasów ZSRR a głównie Afganistanu, wiec piszemy na te tematy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zulker




Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:53, 23 Lis 2011    Temat postu:

saperski napisał:

PT-76 także podobne urządzenia posiadały.

W 1959 powstała wersja tego czołgu pływającego specjalnie dla piechoty morskiej. Nosiła oznaczenie PT-76M. Znana też jako "obiekt 907". Pojazd jednak tracił stabilność podczas pływania i do produkcji nie trafił. Obecnie jedynym egzemplarzem jaki powstał można cieszyć oko w muzeum na Kubince.
Parę razy na forumach spotkałem się z tezą iż wyprodukowano kilka egzemplarzy PT-76M i trafiły one nawet dla przetestowania do jednostek piechoty morskiej. Nikt jednak nie powoływał się na żadne wiarygodne źródło, a więc to chyba nieprawda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saperski
Administrator



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:55, 23 Lis 2011    Temat postu:

Od razu pisze że nie jestem ekspertem od techniki jeżdżącej/pływającej a takie moje spostrzeżenia;

- wyczytałem gdzieś ze to była tylko zwykła modernizacja PT-76, wzmocniono silnik i "dołożono pływaki" co zwiększyło masę wozu a pływalność poprawiła sie nieznacznie.

- w 1959-1960 morska piechota ZSRR była tak nieznaczna formacją ze wątpię by dla jednej dywizji MP która wtedy była w skaldzie sił ZSRR (zresztą z morskim desantem to ona nie miała nic wspólnego - bliżej jej było do lądowej dywizji piechoty zmotoryzowanej niż do MP) dostąpiła zaszczytu by konstruowano dla niej specjalnie wóz bojowy. Zresztą nie także później gdy rozrastała się do dywizji i kilku brygad nie produkowano dla MP nic specjalnego.

Sadze że PT-76M był niczym innym jak nieudaną modernizacja pierwszej wersji PT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zulker




Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:19, 23 Lis 2011    Temat postu:

Masz rację. Jakimś fenomenem to PT-76M nie był. Wybrzuszono jeszcze bardziej burty, zapas paliwa zwiększono do 500 litrów i zastosowano silnik B-6M o mocy 300 KM. Odbiło się to na pływalności maszyny, a więc z pojazdu zrezygnowano. Tak przynajmniej czytałem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.afgancy.fora.pl Strona Główna -> Umundurowanie, wyposażenie, taktyka i broń morskiej piechoty 1963-1991 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin